Sabtu, 16 Mei 2009

PERBEZAAN JENAMA LAIN


Powertune

Jenama Lain

1. Komponen dalaman: Ciri-ciri keselamatan komponen di dalamnya memenuhi kriteria standard EC dan disahkan oleh SIRIM

Alat penjimatan yang mempunyai kualiti pembuatan yang rendah boleh menyebabkan letupan apabila tempoh jangka hayat Power Saver tamat.

2. Dicipta untuk ketahanan Voltage yang tinggi sehingga 650 VAC. Oleh kerana ketahanannya, maka tempoh jangka hayatnya lebih panjang.

Kebanyakan power saver lain hanya mempunyai rekabentuk ketahanan voltage yang rendah. Tempoh jangka hayat adalah pendek.

3. Komponen khas di dalamnya diimport daripada Jerman. Filem dengan ketebalan 8µm menjamin ketahanan jangka hayat yang lebih panjang.

Kebanyakan power saver lain menggunakan ketebalan filem hanya 3-6 µm. Tempoh jangka hayat adalah pendek. Oleh sebab itu ia lebih ringan dan saiznya lebih kecil.

4. Casing Polikarbonat yang tahan lasak. Ketahanannya sehingga 128°C. Telah diuji oleh pihak PSB Singapura.

Power saver lain menggunakan bahan jenis ABS yang hanya boleh tahan sehingga 68°C sahaja.

5. Oleh kerana ia perlu dipasang selama bertahun-tahun, maka ia menggunakan kabel plug yang berkualiti tinggi dengan bahagian hujungnya dipasang dengan kemas dan ketat. Kepala pin 3 mata diimport dari Jerman dan diluluskan oleh SIRIM dan memenuhi standard CE.

Power Saver lain tidak menggunakan kabel plug sebaliknya terus kepada unit Power Saver. Ini boleh mendatangkan risiko jika power saver yang digunakan berkualiti rendah dan dipasang berterusan selama bertahun-tahun.

6. Peneraju utama dalam pasaran alat jimat elektrik seluruh dunia. Produk eksport ke seluruh dunia seperti UK, Ireland, Sepanyol, Greece, Mexico, Timur Tengah, India, Singapura, Thailand, Filipina dan banyak lagi.

Kebanyakan alat Power Saver lain diimport dari luar negara seperti China dan Taiwan. Kualiti dan ujikaji produk belum ada jaminan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Power Tune Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008